Samsung Galaxy S II tilbud i Føtex.
Kim
2012-12-05 17:23:03 UTC
Kan ses i deres tilbudsavis, de skriver:

Samsung Galaxy S II

Android 2,3
4,27" Super AMOLED Plusskærm
1,2 Ghz prossesor
8 MP Kamera
21 Mbps download

går jeg ind på
http://www.samsung.com/dk/consumer/mobile/mobilephones/smartphones/GT-I9100LKANEE
skrives der:
Operativsystem
Android 4.0 (Ice Cream Sandwich)

Leveres den så med Android 2,3 eller med Android 4.0 nogen der ved det ?

Det er en julegave til min datter.

Mvh Kim
Kurt B. Andersen
2012-12-05 19:13:54 UTC
Post by Kim
[...]
Tja - som du selv skriver, så står der hos Samsung, at den leveres med 4.0 -
så det burde man tro på.
Da mobilsiden testede den som helt ny på markedet var den åbenbart med 2.3,
så spørgsmålet er nok, om ikke de undervejs har valgt at opgradere til 4.0,
men hvis man har nogen af dem, som kom først på markedet, så var det 2.3.
Det kunne nok også passe med, at Føtex har fået fat i ældre parti og derfor
sælger dem til en meget lav pris.
Mobilsiden test her:
http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/samsung-galaxy-s-ii-den-fedeste-android-mobil-kaempe-mobiltest,lid.15600/
Efter testen er der nederst et link til specifikationerne.
Umiddelbart skulle man tro, at man vil kunne opgradere til 4.0, hvis man
køber en med 2.3, men det ved jeg ikke nærmere om, idet jeg ikke kender
noget særligt til Samsung.

Kurt
Leif Neland
2012-12-05 20:40:44 UTC
Post by Kurt B. Andersen
Post by Kim
[...]
Fruens SII kom med 2.3, da 4.0 så kom ud, blev den opgraderet "over
air", dvs hvis den ikke selv foreslår opdatering, går man ind i
indstillinger og søger efter opdateringer. Helt smertefrit.

Så om der er 2.3 eller 4.0 betyder ikke det store.

Leif
--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.
Bertel Lund Hansen
2012-12-05 22:24:22 UTC
Leveres den så med Android 2.3 eller med Android 4.0 nogen der ved det ?
Jeg er ret sikker på at jeg i sin tid læste at SE Xperia Arc S,
som jeg købte, havde Android 4. Selv meddelte mobilen mig
imidlertid at der lå Android 2.3, og det ændrede sig ikke ved at
jeg tillod den at opdatere sig selv hver gang det blev foreslået.

Regn med 2.3.

Alternativt kan du gøre sælger det klart før handelen at du vil
have dine penge tilbage hvis det viser sig at den ikke kører
Android 4.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/
Kurt B. Andersen
2012-12-05 23:03:21 UTC
Post by Bertel Lund Hansen
[...]
Så må nogen have skrevet forkert, for den står stadig til en version 2.3 hos
producenten
http://www.sonymobile.com/dk/products/phones/xperia-arc-s/specifications/
Det samme skriver mobilsiden.
Jeg tror på det den anden svarede, nemlig at den selv opgraderer til version
4 i forbindelse med softwareopdatering.
Det samme skete med min HTC, som gik fra version 2? til nu at være 4.03

Kurt
Kim
2012-12-06 09:13:55 UTC
[...]
Hvad er forskellen på 2.3 vs 4.0 ?
Har det ikke noget med sikkerheden, ydeevne, hastighed og stabilitet at gøre
?

Kom gerne med nogle links hvis I har dem

Mvh Kim
Kim
2012-12-06 09:22:07 UTC
"Kim" <1_2_3.dk> skrev
Post by Kim
Hvad er forskellen på 2.3 vs 4.0 ?
Har det ikke noget med sikkerheden, ydeevne, hastighed og stabilitet at gøre
Kan man f.eks gå tilbage til Android 2.3 (Gingerbread) hvis Android 4.0 (Ice
Cream Sandwich)
ikke min datter ikke syntes om 4.0 ?

http://waveboy2u.wordpress.com/2012/01/02/difference-between-android-2-3-gingerbread-and-android-4-0-ice-cream-sandwich/

"Android 4.0 is the first Android version optimized for both tablets and
smart phones while Android 2.3 is more suitable for smart phones
(and Android 3.x is more suitable for tablets)"

"Android 2.3 is the more stable and old version"

"Android 2.3 has many applications in the Android market than for the newly
released Android 4.0 (but they are compatible)"

"In terms of the market share also Android 2.3 beats Android 4.0 easily with
more devices in the market with Android 2.3 installed"

Kan nogen her be- eller afkræfte disse 4 udsagn ?

Mvh Kim
Carl Drud
2012-12-06 19:34:56 UTC
Post by Kim
Kan man f.eks gå tilbage til Android 2.3 (Gingerbread) hvis Android 4.0 (Ice
Cream Sandwich)
ikke min datter ikke syntes om 4.0 ?
Hvis du har brugt den automatiske tror jeg ikke der er andre muligheder
end at bruge en CyanogenMod firmware eller lign. Men det kræver at du
root'er din telefon. Men det er muligt jeg tager fejl.

Jeg har på ingen måde fortrudt opdateringen til 4.0 (nu 4.1.2). Den er
hurtigere en 2.3.

http://developer.android.com/about/versions/android-2.3-highlights.html

http://developer.android.com/about/versions/android-4.0-highlights.html
Carl
Kim
2012-12-06 20:29:14 UTC
Post by Carl Drud
Post by Kim
[...]
Hej Carl.

Jeg er enig efter at have studeret via google og youtube.

Men hvordan er den nemmeste måde for min datter at opdatere til
en version 4.0 (eller bliver det 4.1.2) uden at skulle root'e telefonen ?

Gøres det med programmet KIES fra www.samsung.com eller
du skulle vel ikke have et link til den korekte fremgangsmåde ?

Mvh Kim
Leif Neland
2012-12-06 20:43:48 UTC
Post by Kim
Jeg er enig efter at have studeret via google og youtube.
Men hvordan er den nemmeste måde for min datter at opdatere til
en version 4.0 (eller bliver det 4.1.2) uden at skulle root'e telefonen ?
Enten venter man bare på at set sker af sig selv.

Eller også går du til
indstillinger -> Om telefonen -> Softwareopdatering -> Opdater.

Leif
--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.
Carl Drud
2012-12-06 20:50:19 UTC
Post by Kim
Jeg er enig efter at have studeret via google og youtube.
Men hvordan er den nemmeste måde for min datter at opdatere til
en version 4.0 (eller bliver det 4.1.2) uden at skulle root'e telefonen ?
Det burde gå helt af sig selv, som Leif skriver.
Carl
Mort1s1
2012-12-10 16:12:38 UTC
Post by Kurt B. Andersen
Post by Bertel Lund Hansen
[...]
Jeg tror faktisk telefonen leveres med 2.xx, (det er sikkert længe siden de
er produceret) men opdateringen foregår, som andre har skrevet, let og
smertefrit med Kies, min har et par gange supleret opdateringen, og hedder
bu 4.04, og kører iøvrigt fint !

mort1s1
SMF <*>
2012-12-11 18:22:06 UTC
Post by Mort1s1
[...]
Ved du om man kan opgradere andre Galaxy telefoner? Jeg har en lille
(lorte) Galaxy Y med v2.3 men i nyeste udgave af Kies kan man ikke
længere opdatere telefonen. Der står at den ikke er omfattet af
online-opdatering mere (eller noget i den stil).
Edmund
2012-12-11 18:43:04 UTC
Post by Bertel Lund Hansen
[...]
Min SE Xperia Arc S blev ikke opdateret til Android 4 før jeg gjorde det
via SE pc software.
Mvh Edmund
MN
2012-12-17 16:08:55 UTC
Post by Carl Drud
Det burde gå helt af sig selv, som Leif skriver.
Burde.
http://www.samsung.com/us/support/SupportOwnersFAQPopup.do?faq_id=FAQ00047325&fm_seq=51324
How Do I Get This Update?
This update is available through Windows and Mac computers using the Samsung
Kies software application only.
This update will not be made available over-the-air.
"using the Samsung Kies software application only ?"
Til dem der har en AT&T telefon?
--
Mvh

Mogens Nielsen